close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בר מצווה בירושלים- לחגוג באווירה קסומה, מיוחדת ושונה

מערכת שורשג סיוון, תשעו09/06/2016

כמה מילים חשובות על חגיגת בר מצווה מיוחדת וקסומה בירושלים

תגיות:

בעוד שנה יאיר יחגוג יום הולדת שלוש עשרה, מסיבת בר המצווה מתקרבת ובבית משפחת דדון יש חילוקי דעות. יאיר רוצה לוותר על טקס הבר מצווה. בר מצווה זה משעמם הוא טוען, האבא מתעקש על טקס רוחני ומרגש והאימא רוצה לחגוג את המסיבה בצורה מיוחדת ושונה מהחגיגות הרגילות. לאחר מספר אסיפות משפחתיות הוחלט, בר מצווה בירושלים עונה על הדרישות של כולם, זה לא משעמם, זה רוחני, וברור שזה מיוחד ומקורי.

בר מצווה בירושלים – למה החליטה המשפחה לחגוג בירושלים?

בר מצווה הוא טקס משפחתי משמח בעל משמעות רוחנית וסמלית. בעיני כולם, דתיים וגם חילוניים, הטקס מסמל את המעבר של הנער מגיל הילדות לגיל הבגרות, גיל שבו הוא נדרש לקחת אחריות על מעשיו. במרכז האירוע עומד הקשר למסורת ישראל. זהו טקס המחבר את הנער למסורת המשפחתית והיהודית ואין מקום מתאים יותר מאשר לחגוג את בר המצווה בעיר הקדושה ירושלים.

אף טיול לחו"ל, אפילו הארוך והאקזוטי ביותר, לא יעניק לנער את החיבור האמיתי למסורת ישראל. לטייל אפשר תמיד, אומר אביו של יאיר, אך את טקס בר המצווה צריך לחגוג באווירה רוחנית ועם הילה של קדושה.

גם אמו של יאיר מרוצה מההחלטה. טקס בר המצווה הנערך בירושלים מאפשר להזמין קרובי משפחה, ידידים וחברים לטיול בעיר המיוחדת. זה יכול להיות אירוע מסעיר ומלהיב, מתלהבת האימא. בני המשפחה שיהיו נוכחים בטקס העלייה לתורה בכותל ירגישו שותפים לאירוע, יתרגשו עם בעלי השמחה, יוכלו גם למצוא כמה דקות לעצמם ולנצל את ההזדמנות לתפילה אישית בכותל. לאחר סיום הטקס הדתי אפשר לטייל בעיר, ליהנות מהמראות המיוחדים, מהאווירה הקסומה ומהגיבוש המשפחתי.

העלייה לירושלים תמיד מרגשת, במיוחד ביום הגדול של כל חתן בר מצווה. טקס הבר מצווה יעניק לנער חוויה מכוננת ומעצימה, חוויה שתלווה אותו ימים רבים לאחר שהטקס ייגמר.

בר מצווה בירושלים – כמה מילים קצרות על האירוע

  • כדאי להגיע אל הטקס בהסעה מאורגנת ולרדת בשער האשפות. משער האשפות ועד הכניסה לרחבת הכותל המערבי אפשר ללוות את הנער בשירה ובריקודים המלווים בכלי נגינה כמו שופרות, תופים ועוד.
  •  
  • טקס בר המצווה בכותל מתחיל בתפילת שחרית שבמהלכה, בימים שני וחמישי, קוראים בתורה. הנער שהניח תפילין לפני תחילת התפילה יעלה לתורה, יברך את הברכות ויקרא חלק מהפרשה.
  •  
  • לאחר סיום הטקס הדתי אפשר לערוך סעודה באחת המסעדות הקרובות לעיר העתיקה. במסעדות רבות תוכלו להזמין חדר פרטי ולחגוג את האירוע באווירה משפחתית ואינטימית.
  •  
  • לאחר הסעודה אפשר לערוך סיור בבתי הכנסת של העיר העתיקה, לסייר ברובע היהודי, ליהנות בטיול מודרך במנהרות הכותל או באחד המוזיאונים המעניינים הנמצאים בסמיכות לכותל המערבי.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה